MOOQE Software

MOURIK VERMINDERT MANUELE HANDELINGEN EN VERKLEINT DE KANS OP FOUTEN

De U-Turn van MOOQE werd op verschillende manieren ingezet voor Mourik. Zo ging Mourik van AFAS lokaal naar AFAS online, kunnen zij gemakkelijk werkgeversverklaringen voor klanten uit AFAS Profit ophalen en krijgen ze de organisatiestructuur gemakkelijk inzichtelijk door de organigramviewer. Zo hoeven er geen manuele handelingen uitgevoerd te worden en staat alles goed gekoppeld, waardoor de kans op fouten verkleind wordt.

SOFTWARE.IN.DE.CLOUD

Mourik werkt al een lange tijd met AFAS Software. Ferdinand Hagen, HR IM Business Partner bij Mourik: “Soms merkten we dat we dingen net iets anders wilden inregelen dan de standaard binnen AFAS. In de loop der tijden hebben we al een aantal aanpassingen doorgevoerd zodat we optimaal gebruik konden maken van AFAS. Toen wij voor het eerst gebruik maakten van AFAS Software, werd er door middel van Excel bestanden gewerkt. Deze bestanden draaide dan op een eigen, lokale server. Deze CSV bestanden kon je dan vervolgens importeren en exporteren vanuit AFAS via een taakplanner op de server. Op een gegeven moment is AFAS overgegaan naar online, dus werkte de software in de cloud. En dat betekende dat wij ook van lokaal naar online moesten.”

UP.AND.RUNNING

Twee jaar geleden kwamen ze in contact met KWEEKERS via Tanno Goedknegt. Omdat Mourik op zoek was naar een oplossing om van lokaal naar online te gaan, werd via KWEEKERS het contact met MOOQE geleg. Ferdinand: “MOOQE heeft ons bij de migratie van lokaal naar online geholpen door middel van hun U-Turn. Deze U-Turn heeft er bij ons voor gezorgd dat de software gemakkelijk geïntegreerd werd met andere pakketten. Daarnaast worden nu bepaalde gegevens op bepaalde momenten inzichtelijk gemaakt. MOOQE heeft ervoor gezorgd dat onze workflows up and running zijn.”

MAILTOOL.VOOR.WERKGEVERSVERKLARINGEN

Daarnaast is MOOQE voor Mourik aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een mailtool voor werkgeversverklaringen. Ferdinand: “Bij Mourik hebben we veel mensen in dienst en huren we daarnaast mensen in. Deze mensen worden ingezet bij onze klanten. Wij werken veel in de onderhoud in infra en industrie. In deze branches is het vaak het geval dat medewerkers van tevoren aangemeld moeten worden bij de klant. Op die manier kunnen de medewerkers bij aanvang het project redelijk vlotjes het terrein betreden om hun werkzaamheden uit te voeren. Wij hebben MOOQE gevraagd een oplossing te maken, waarbij we binnen AFAS Profit via een workflow verschillende bestanden over een medewerker konden mailen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld werkgeversverklaringen en kwalificaties van de desbetreffende medewerker. Dit project hebben MOOQE en KWEEKERS voor ons opgepakt.”

DIRECT.INZICHT.IN.DE.ORGANISATIE

In AFAS Profit heb je de mogelijkheid om een organigram in te richten. Hierbij krijg je een schematische weergave van de organisatiestructuur. Ferdinand: “Wij wilden graag op een andere manier aan de slag met een organigram, waar we soepel doorheen konden lopen. Wij hebben MOOQE gevraagd om hiervoor een organigramviewer te implementeren. Binnen deze organigramviewer kunnen we gemakkelijk inzicht krijgen in onder andere hoe onze organisatiestructuur eruit ziet, welke medewerker waar zit en wie de leidinggevenden zijn. Op die manier krijgen we de organisatiestructuur duidelijk en inzichtelijk, wat van essentieel belang is voor workflow aansturing. Op die manier houd je inzichtelijk waarom bepaalde taken wel of niet afgehandeld worden, en door wie.”

SERVICEGERICHT

De samenwerking tussen Mourik en MOOQE is een prettige samenwerking geweest. Ferdinand: “Ik heb samen met een aantal mensen van MOOQE intensieve projecten gedraaid. Wat ik vooral ervaren heb, is dat de mensen bij MOOQE niet beroerd zijn om dingen op te pakken. Ze zijn altijd beschikbaar voor vragen en zoeken zaken voor je uit om het zo snel mogelijk op te kunnen pakken. Met name de servicegerichtheid en het adequaat oppakken verliep plezierig. Wanneer je inhoudelijk zaken bespreekt over de bouw van bepaalde systemen, zit daar vaak techniek en inzicht achter. Dan is het wel echt een voordeel dat MOOQE vanuit een bepaalde blik kijkt naar de informatie die gedeeld wordt. Zo kun je goed met ze sparren over potentiële oplossingen. Wat ik echt een voordeel vind van de U-Turn software van MOOQE is dat je het beheer als klant zijnde grotendeels zelf kan doen, waardoor je niet voor ieder klein dingetje hoeft te bellen.”

ervaar de u-turn zelf!