LUDO: "IK BEN EIGENLIJK DE ADVOCAAT VAN DE KLANT"

Maak kennis met Ludo Strating (27): accountmanager bij MOOQE. Met zijn enthousiasme en opgedane kennis zorgt hij ervoor dat klanten echt verder geholpen worden door de U-Turn
"Waarom ook niet?"

Ludo volgde de opleiding Technische Bedrijfskunde aan de Hogeschool Rotterdam. Tijdens zijn studie wist hij niet zo goed wat hij wilde. Ludo: “Ik vond het super leuk om met mensen in contact te zijn, maar wel in combinatie met techniek. Na mijn afstuderen wist ik niet goed welke richting ik op wilde. Dus begon ik met mijn oriëntatieproces. Ik sprak met mezelf af dat ik vijf gesprekken wilde voeren met verschillende bedrijven. Mijn eerste gesprek was bij MOOQE. Ondanks deze afspraak met mezelf, dacht ik na dit gesprek: waarom zou ik dit niet doen?”

Weg met die administratieve klusjes

En dus startte Ludo in 2018 als eerste medewerker bij MOOQE, in de functie van Consultant. Ludo: “In deze functie vond ik de combinatie tussen it/techniek en mensen/klanten heel fijn. Ik hield me met name bezig met het optimaliseren van processen bij klanten. Eigenlijk zorgde ik ervoor dat de klant geen administratieve ‘rot’ klusjes meer had. Daar haalde ik voldoening uit.”

Enthousiasmeren kun je leren

Na twee jaar vroeg Ludo zich af hoe hij zijn loopbaan voor zich zag. Eenmaal in gesprek maakte hij de overstap naar accountmanager. “Ik wilde graag een stap verder”, zegt Ludo. “Dat was ofwel meer de techniek in of meer met klanten bezig zijn. Beide spraken mij wel aan, maar tegelijk heerste de angst dat ik het klantcontact volledig zou verliezen als ik voor techniek zou gaan. En dus besloot ik voor het klantcontact te kiezen in de functie van Accountmanager. Nu ben ik eigenlijk de advocaat van de klant bij MOOQE. Ik verdedig de klant, help hen verder met optimalisatie processen en AFAS vraagstukken. Waar ik eerst echt de oplossing neerzette, bedenk ik deze nu meer samen met de klant. En dat doe ik met veel enthousiasme. Eigenlijk neem ik het voortraject op me. Ik ben heel enthousiast over het optimaliseren van processen en laat dit dan ook duidelijk overkomen op de klant. Wij willen zorgen dat mensen niet meer met computerzaken bezig hoeven te zijn, maar gewoon mens kunnen zijn. Met die insteek ga ik een gesprek aan. Daarna gaat Rob daarna de diepte in met de klant.”

De mooiste ervaring

“Mijn mooiste ervaring binnen MOOQE?”, vraagt Ludo. “Dat is alles wat ik voor het Ziekenhuis Bernhoven heb mogen doen. Ik heb daar een aantal U-Turns opgezet en de klant geënthousiasmeerd over deze automatiseringsslag. Nadat alles liep, hebben we alles overgedragen en houdt Bernhoven zich nu zelf bezig met de U-Turns. Dat traject sluit naadloos aan bij de insteek van MOOQE: we willen een klant niet afhankelijk maken, maar enthousiasmeren over het product. Ziekenhuis Bernhoven is daarbij een goed voorbeeld: zij beheren het product nu helemaal zelf. En waar nodig springen wij bij.”

Jong en flexibel

Vlot schakelen en organisaties nog verder automatiseren. Dat is waar we met zijn allen voor gaan dankzij de U-Turn. Ludo: “Naast de U-Turn kijken we ook waar de markt om vraagt. Omdat we nog jong zijn, zijn we flexibel en kunnen we overal inspringen. Een mooi voorbeeld hiervan is de organigramviewer. We merkten dat hier veel vraag naar was, waardoor we halsoverkop besloten een eigen organigramviewer te maken. Wij kunnen echt alle kanten op dankzij onze flexibiliteit. En dat maakt het werk leuk!”