MOOQE Software

Pink Roccade Local Government bespaart op abonnementverwerking

Het bedienen van gemeenten in Nederland met jouw software, dat brengt behoorlijk wat verantwoordelijkheid en administratie met zich mee. Dan wil je natuurlijk wel dat alles goed geregeld wordt. Automatisering is dan ook noodzakelijk, om de werk druk en kans op fouten te verkleinen. Daarom schakelde PinkRoccade Local Government MOOQE in om een automatiseringsslag te maken voor serviceabonnementen van variërende waarden. Door de slimme koppelsoftware van MOOQE software, is het aanmaken van abonnementen in AFAS Profit véél eenvoudiger geworden. Abonnementregels worden automatisch aangemaakt op basis van logica. Hierdoor is het voor PinkRoccade Local Government niet meer nodig om zelf iedere keer handmatig berekeningen te maken. Ook verloopt de jaarovergang hierdoor veel soepeler!

DIGITALISERING.EN.SELF.SERVICE

Laten we bij het begin beginnen en onze opdrachtgever aan je voorstellen. PinkRoccade Local Government is een partner voor gemeenten en lokale overheden in Nederland. Dankzij hun software ondersteunen zij gemeenten bij digitalisering en selfservice voor de burgers. Wanneer je naar de gemeente gaat om bijvoorbeeld je rijbewijs te verlengen, is de kans groot dat deze aanvraag verwerkt wordt in de software van PinkRoccade Local Government.

GEAUTOMATISEERDE.ABONNEMENTENADMINISTRATIE

Vorig jaar maakte PinkRoccade Local Governement de overstap naar AFAS. Een van de redenen voor deze overstap was de noodzaak voor een geautomatiseerde abonnementenadministratie. Wanneer je tienduizenden abonnementen in je administratie hebt, is het namelijk eerder een noodzaak dan een luxe om deze administratie te automatiseren. De contracten van PinkRoccade Local Government en haar klanten kennen echter een bepaalde complexiteit. “Gemeenten sluiten bij ons abonnementen af voor het gebruik van de software. Wij zorgen er dan voor dat onze software het primaire proces van de klant blijft ondersteunen, ook als bijvoorbeeld de Overheid nieuwe wet- en regelgeving implementeert”, zegt Bas Jonker. “Daarnaast ondersteunen we onze klanten via onze Helpdesk bij al hun vragen over de software. Hiervoor worden aparte abonnementen afgesloten. De prijs voor deze serviceabonnementen is echter afhankelijk van de totale contractwaarde met de klant”. 

VARIËRENDE.BEDRAGEN.GETACKELD 

Een dergelijke berekening is geen standaard functionaliteit binnen AFAS. Voor het ontwikkelen en implementeren van deze berekeningen werd MOOQE ingeschakeld. Wij ontwikkelden een U-Turn welke, volledig geautomatiseerd, dagelijkse berekeningen maakt op basis van de contractwaarde. Nadat de U-Turn haar berekening heeft gemaakt, worden zowel deze berekeningen als de bijbehorende informatie op de juiste wijze binnen het abonnement geplaatst. Op deze manier hebben gebruikers op de werkvloer direct de actuele stand van zaken op de abonnementskaart inzichtelijk.

DE.BASIS.VOOR.VERTROUWEN

“Wij hebben de samenwerking met MOOQE als prettig ervaren”, aldus Bas Jonker. “MOOQE werkt snel en efficiënt. Wat ik vooral als professioneel heb ervaren, is de manier waarop Rob de Jong goed doorvroeg, waardoor hij de klant casus goed wist te doorgronden. Dit was dan ook terug te zien tijdens de testfase. De geïmplementeerde U-Turn werkt erg goed voor ons en neemt een hoop zorgen uit handen”. Na het afronden van een succesvol project en een prettige samenwerking staat nu inmiddels een tweede project op de planning. 

ervaar de u-turn zelf!